Tegenwoordig zitten we te veel. Uit onderzoek blijkt dat we gemiddeld 8 uur per dag zitten terwijl bewegen of wandelen een kleine moeite is. Steeds meer mensen ontdekken de kracht van wandelen. Heerlijk naar buiten de natuur in! Hoe meer groen om je heen hoe sterker het effect!

Daarom is wandelen zo gezond!
Het houd je lijf en brein in conditie, het heeft zoveel voordelen voor je gezondheid. Hart en longen worden er sterker van. Je geheugen wordt beter en het heeft een positief effect op je gemoedstoestand.

Houd jij ook zo van wandelen?
Zelf wandel ik graag en meestal dagelijks een half uur tot een uur. Het liefst in het bos of in de bergen. Het maakt me ontspannen, blij en zet mijn zintuigen aan het werk. Zo ben ik mij bewust van alles om mij heen en blijf lekker in beweging. s’Ochtends voor je werk even een rondje doen, de zon zien opkomen, een Lunch Walk tussen de middag op je werk, of s ’avonds voor het slapen gaan even nog de benen strekken. Dit zorgt er weer voor dat je een goede nachtrust hebt. Dat ene half uurtje doet al zoveel met je en geeft gelijk energie. Even je hoofd leeg maken en dan weer fris verder. Letterlijk en figuurlijk in beweging te komen.

Goed doorwandelen en niet slenteren
Het fijne van wandelen is dat je het overal kan doen, het kost niks, het kan zonder hulpmiddelen en het is een minimale belasting voor je gewrichten en spieren. Het kent weinig drempels dus iedereen kan het! Jong en oud. Daarnaast kom je op de mooiste plekken, ziet dingen die je wellicht anders niet zou zien. Alleen of in een groep, met je partner of een vriendin? Ongedwongen nieuwe mensen leren kennen. Samen mooie tochten maken. De paden op de lanen in!

Mindful Walk
Mindful Walk, wat is dat nou precies? Mindful Walk is een combinatie van Beter leren Ademen, Mindfulness en Wandelen. Het werkt zelfs meditatief. Als beweegcoach bied ik onder andere Mindful Walk of Wandelcoach trajecten aan. Ik zie wat het na een paar weken oplevert. Wat ik veel hoor is; “Wat heeft het me veel gebracht en ik ben nu veel bewuster mee bezig met mijn houding en ademhaling.” Leuk om dan te horen dat ze dan zelf blijven wandelen en de tools gebruiken.

Met als resultaat; meer energie, minder stress!
Het mooie van deze manier van wandelen is dat je dit ook weer kunt toepassen in je dagelijks leven.

Voor wie is het?
Iedereen die teveel in zijn hoofd zit en meer wil ontspannen, met aandacht wil bewegen en leven. Gezonder wil leren ademen, met plezier bewegen of gewoon even lekker een moment voor jezelf.

Wandel Coaching
Tijdens een wandelcoach traject, dat bestaat uit 6 sessies, start ik met een intakegesprek en luister naar jou coachvraag. Is deze duidelijk en ontstaat er een klik dan gaan we samen op pad. Ik kies altijd voor de bossen. Een natuurwandeling zet meer in beweging dan een wandeling door de stad. De stilte opzoeken, accepteren en toelaten.

Helende werking
Hier gaan we dieper in op jou vraag en gaat verder dan Mindful Walk.
Stap voor stap weer in balans komen, zowel geestelijk als lichamelijk. Je zult snel merken dat je niet meer zonder die beweging kan en ga je de tools die ik je aanreik zelf toepassen in je dagelijks leven.
Deze methode is helder en effectief en dat de natuur een helende werking heeft is wel bewezen.

Graag wandel ik mee op jouw pad! Er zijn zoveel manieren van wandelen. Kijk wat bij je past en waarbij jij je prettig voelt. Luister naar je lichaam en ga niet over je grenzen heen. Het gaat er niet om hoe je beweegt maar dat je beweegt! Wandelen is de haast uit je hoofd halen en kijken wat er over blijft, het beste medicijn. En daar kan geen pil tegenop.

NAAR BUITEN DUS!

Monique Schipperijn

Monique Schipperijn

Beweegcoach | Mindful run | Wandelcoach |

Monique is dé Beweegcoach van Deventer. Haar doel is om mensen zowel lichamelijk als geestelijk weer in balans te krijgen. Ze wil je graag laten ervaren wat bewegen in de buitenlucht met je doet door de unieke combinatie van hardlopen, wandelen, ademhaling, yoga en mindfulness.